Spoznávajte s nami krásy Slovenska

Slovenský raj - Prielom Hornádu

Prielom Hornádu je 16 km dlhá časť na hornom toku Hornádu od ústia Veľkej Bielej vody po Smižany. Ide o jeden z najatraktívnejšich turistických chodníkov v Slovenskom raji.

Trasa:

Prielom Hornádu - západná časť

Prevýšenie: 134 m   /   Doba: 3:45 h

Stredne náročná okružná trasa je zabezpečená mostíkmi, reťazami a rebríkmi. V druhej časti trasy cesta vedie po lesných chodníkoch. Pomocou značiek sa viete dobre orientovať. Trasa sa začína v autokempingu v Podlesku. Odtiaľ sa vydáte po asfaltovej ceste označenej modrou značkou (2819) východným smerom. Po tejto ceste sa dostanete k Hrdlu Hornádu. Tu sa začína prechod kaňonom Prielomu Hornádu. Od rázcestia Hrdlo Hornádu pokračujete doprava, neskôr prejdete cez stúpadlá Nad Lanovou lávkou k rázcestiu Kláštorská roklina-ústie. Odbočíte doľava a pôjdete po ceste k lávke Nad stržou. Odtiaľ máte krásny výhľad na svah Ihríka. Po ceste sa dostanete do rekreačnej oblasti Letanovský mlyn. Pokračujete doľava po chodníku označenom žltou farbou (8737). Tu vás čaká výstup na Zelenú horu, potom po žltej značke pôjdete do Hrdla Hornádu. Na východiskové miesto sa dostanete po modrej značke (2819).

Prielom Hornádu - východná časť:

Prevýšenie: 280m   /   Doba: 4:15 h

Stredne náročná okružná turistická trasa sa začína v Čingove. Medzibody trasy sú: Biely potok-ústie; Pod Tomášovským výhľadom; Letanovský mlyn; Kláštorisko; Kyseľ-ústie; Biely potok-ústie. Východiskové miesto je zároveň aj konečným miestom trasy, čiže sa končí v Čingove. Pri orientácii si vyžaduje väčšiu pozornosť častá zmena farby turistického značenia. Počas cesty sa môžete občerstviť v chatách alebo hoteloch.

Doprava:

- vlak RegioJet vás privezie do Popradu alebo do Spišskej Novej Vsi. Cestovné poriadky nájdete na rj.sk. V prípade potreby kontaktujte náš personál, ktorý vám rád poskytne viac informácií. Pobočku RegioJetu v Poprade nájdete na 1. poschodí v staničnej budove. Ďalšie informácie o pobočke.

- z autobusovej zastávky v Poprade do Hrabušíc premávajú autobusy 7x denne, zo Spišskej Novej Vsi približne raz za hodinu. Cesta z Popradu trvá približne 40 minút, zo Spišskej Novej Vsi necelú polhodinu. Musíte vystúpiť na zastávke Hrabušice, OcÚ. Od zastávky pôjdete po červenej turistickej značke (0911) po Hlavnej ulici až k autokempingu v Podlesku, kde sa turistická trasa začína.

- cestovné poriadky nájdete na www.cp.atlas.sk